شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
مجوز اولین نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صادر شد

حوزه/ مجوز انتشار اولین نشریه «علوم انسانی و معنویت دینی» به زبان انگلیسی و در سطح بین المللی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجوز و پروانه انتشار نشریه/فصلنامه «علوم انسانی و معنویت دینی» به زبان انگلیسی با عنوان اصلی: «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» صادر شد و در نیمه دوم سال جاری اولین شماره این نشریه انتشار خواهد یافت.

مهدی غلامی در گفت و گویی توضیح این خبر گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قصد دارد بنا بر ضرورت های کنونی در حوزه دیپلماسی علمی و در راستای رسالت و مأموریت خود در مسیر تحول علوم انسانی و تبیین و نشر دیدگاه ها به علوم انسانی و اجتماعی از منظر اسلام در گستره بین المللی، نشریه ای تخصصی با رویکرد میان رشته ای و به زبان انگلیسی منتشر نماید. این نشریه با مشارکت علمی متخصصان و مولفان حوزه های مرتبط در سطح ملی و بین المللی انتشار خواهد یافت.

انتشار یافته های تجربی و کاربردی علوم انسانی دینی و معنوی، نشر ایده ها و یافته های بنیادین در حوزه علوم انسانی دینی (با تأکید بر یافته های مبتنی بر اسلام)، جذب و انسجام یافته های علمی تجربی در حوزه دین و معنویت، جهت دهی معنوی خداسو (با تأکید بر دین مبین اسلام و قرآن) به پژوهش های داخلی و خارجی، افزایش اثرگذاری و دامنه نفوذ دیدگاه ها و دستاوردهای علمی در این عرصه و استنادپذیرنمودن آنها از طریق ارائه به مجامع علمی بین المللی و ایجاد شبکه علمی بین المللی متخصصان علوم انسانی دینی/معنوی از اهداف مهم نشریه علوم انسانی و معنویت دینی ذکر شده است.

حجه الاسلام محمدباقر سعیدی روشن؛ استاد گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه به عنوان مدیر مسئول و دکتر مسعود جان بزرگی، استاد گروه روان شناسی پژوهشگاه به عنوان سردبیر نشریه تعیین شده اند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تمامی اساتید و صاحبنظران کشور برای ارائه مقاله به این نشریه دعوت بعمل می آورد. نشریه «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» از طریق آدرس اینترنتی: https://hsrs.rihu.ac.ir در دسترس قرار گرفته است.

گفتنی است: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ۸ عنوان نشریه در حوزه های موضوعی مرتبط با گروه های پژوهشی خود منتشر می نماید و پروژه بین المللی سازی و نمایه سازی نشریات نیز هم اکنون در دست اجرا می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha